Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Tuesday, 30 April 2013

Perancangan Sulit Dap!!


Samada saudara sedar atau tidak DAP telah merancang sejak dari penubuhannya untuk menjadikan negara ini sebagai ketuanan CINA.

DAP telah mengambil alih peranan KOMUNIS yang telah digagalkan dalam usaha memerintah negara ini.

DAP tidak pernah berterima kasih kepada kerajaan yang telah memakmurkan orang CINA di negeri majoriti orang Melayu. Apa sahaja dasar untuk memakmurkan Melayu telah DITENTANG habis habisan sejak puluhan tahun lalu. Mereka tetap menganggap MELAYU BODOH bahawa kemajuan yang dinikmati oleh orang Melayu adalah hasil dari cukai orang Cina.

Mereka mengatakan Melayu boleh dibeli/rasuah dengan hanya secawan kopi dan paling tinggi bernilai RM50 kerana mereka tahu orang Melayu mudah lembut hati dan mudah terpedaya jika ada orang yang berbuat baik terhadapnya.

Kini mereka telah merancang untuk menguasai Gelang Patah, Pulai, Johor Bahru dan Kulai kerana kawasan ini lubuk emas untuk orang Cina. Siapa yang membangunkan kawasan ini jika bukan atas jasa dan keringat kepimpinan Melayu Johor. Jika matlamat DAP ini berjaya sudah pasti mereka akan membawa masuk ribuan Cina Singapura yang kelaparan tanah dan rumah ke lubuk emas ini. Akhirnya melayu akan dihalau keluar secara rahsia ke pinggir kampung.

Ini telah berlaku di Kuala Lumpur dan Petaling Jaya. DAP telah memaksa PAS bertanding di Nusajaya untuk memecahkan undi Melayu Gelang Patah. Melayu pengkhianat dari PAS yang hanya bernilai secawan kopi ini telah dengan bangga sanggup menggadaikan maruah bangsa. Dalam masa yang sama dihadapan orang cina DAP Bercakap dalam bahasa mereka mengatakan bahawa :

MELAYU SAMPAH KITA TELAH BERSIHKAN DI PULAU PINANG DAN SEKARANG KITA MAHU BERSIHKAN SAMPAH MELAYU DI JOHOR.

Saudara saudaru ku yang ada baki sedikit IMAN dalam dada...renung renungkanlah. Jangan sampai kita dihina dan diludah. Sayangilah diri kita.. keluarga kita.. agama kita...bangsa kita dan negara kita yang dirahmati ini.

Sebarkanlah kepada keluarga kita...saudara kita...jiran jiran kita dan rakan rakan kita. Jika saudara sebarkan kepada 10 orang dalam tempoh satu jam ia boleh sampai kepada 1 juta umat Islam. 
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Panas!!Edisi Mengarut Khalid Ibrahim!!


SHAH ALAM - Dengan hari mengundi tinggal kurang seminggu, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tampil dengan rancangan menakung sebahagian daripada Sungai Selangor untuk mengatasi krisis air di negeri ini.

Idea berkenaan adalah yang terbaru dalam siri cadangan-cadangan yang dibuat oleh kerajaan negeri pimpinan beliau sejak lima tahun lalu, namun tidak satu pun menjadi kenyataan.

Khalid berkata sebahagian Sungai Selangor di Bestari Jaya bakal dimajukan dengan kaedah takungan bagi menghasilkan sumber air mentah untuk Lembah Klang.

Aktivis yang dihubungi menyifatkan idea Khalid itu sebagai kartun. Menteri Besar Selangor itu turut didesak tidak melontar cadangan tanpa disokong dengan kajian terperinci.

Khalid membuat cadangan itu di ambang pilihan raya umum kerana terpaksa menjelaskan kepada rakyat kenapa kerajaan negeri menolak pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2.

Bantahan kerajaan negeri terhadap empangan itu telah melengahkan usaha kerajan persekutuan untuk memastikan Selangor tidak mengalami krisis air pada tahun depan.

Khalid mendakwa cadangan terbaru beliau untuk mengguna Sungai Selangor akan mengisi keperluan 20 peratus air di Lembah Klang. 

“Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) sedang mengkaji kaedah untuk mengepung air hujan di sungai itu.

“Kajian itu mendapati, air hujan akan masuk ke sungai seterusnya ke laut. Kita terus ke laut sebab jika terlalu banyak ia akan berlaku banjir,” kata beliau.

Bagaimanapun, Menteri Besar tidak menghuraikan apa yang dimaksudkannya namun berjanji memberi butiran lanjut dalam dua atau tiga bulan.

Panas!!Kempen Dato Hamidah Bersama AC Mizal!!!



Kempen hari ke-8 menjadi kempen yang paling meriah apabila penyanyi, pelakon, pengacara terkenal Dato AC Mizal turut memberi sokongan kepada Dato Hamidah di seluruh Dun Sungai Rapat.

AC Mizal mengikut kempen Dato Hamidah hampir disemua 10 tempat termasuk sarapan pagi dan diakhiri dengan berkempen di Taman Pinji Mewah.

Maklumbalas daripada penduduk amat memuaskan kerana majoriti penduduk menyatakan sokongan kepada calon BN N43 Dun Sungai Rapat Dato Hamidah Osman.



Panas!!!PAS Dah Dapat Arahan Anwar Fitnah Dr Mazlan!!!


Fitnah terhadap Dr Mazlan Ismail telah bermula bila Pas bekas Setiausaha PAS negeri mahu dedahkan cerita fitnah terhadap calon BN Dr Mazlan Ismail.

GPB yakin pendedahan oleh bekas parti Dr Mazlan ini adalah arahan daripada Anwar Ibrahim. Ini kerana PAKATAN sudah mati akal untuk menyerang peribadi Dr Mazlan yang berimej bersih selain melihat sokongan bertambah terhadapnya dari rakyat Permatang Pauh .

Taktik kotor pencacai2 PAkatan di saat2 akhir ini sudah dijangka tapi GPB yakin pengundi di Prmtg Pauh tidak mudah percaya fitnah dilemparkan Pas ini kepada Dr Mazlan .

Video!!!Kempen Kit Siang Tidak Dapat Sambutan?!


Video ini adalah keberanian rakyat Johor menentang perlabuhan kit siang di Negeri Johor, Kit Siang didakwa dalam video pendek ini hadir ketika makan pagi disebuah lokasi yang menjadi lokasi jadual beliau. Mari kita lihat video ini Klik Disini

#PRU13:Parlimen Parit Buntar pasti dimenangi Barisan Nasional!!


BARISAN Nasional (BN) yakin bakal merampas kembali kerusi Parlimen Parit Buntar termasuk Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Kurau dan Titi Serong pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) pada 5 Mei depan.

Calon BN Parlimen Parit Buntar, Mua'amar Ghadafi Jamal Jamaludin berkata, buat masa ini tahap jentera BN yang turut dibantu beberapa pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) begitu hebat serta tersusun.

"Insya-Allah sokongan rakyat akan dapat disatukan serta merampas kembali kerusi P057 (Parit Buntar), N08 (Titi Serong) dan N09 (Kuala Kurau)," katanya selepas Perhimpunan Rakyat 1Malaysia di Dataran Bagan Serai, hari ini.

Majlis tersebut telah disempurnakan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Hadir sama, Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir dan calon-calon BN bagi kerusi Parlimen dan DUN di daerah Kerian.

Sementara itu, beliau mengucapkan terima kasih Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan kepimpinan parti di atas kepercayaan kepada orang muda untuk menjadi calon di Parlimen Parit Buntar.

"Dengan adanya semangat baru ini dan kombinasi kerjasama dengan orang lama yang berpengalaman di DUN Kuala Kurau dan Titi Serong serta orang baru di Parlimen, Insya-Allah sokongan setiap golongan masyarakat akan bertambah.

"Kita tengok makluman balas daripada orang muda pun cukup baik dan mereka akan memberi sokongan kepada BN.

"Mereka (golongan muda) merasakan ini salah satu platform bagi orang muda untuk menyuarakan pandangan dan perkhidmatan kepada masyarakat serta rakyat di Parit Buntar.

"Insya-Allah jika dilihat peluang kita amat baik. Kedua-dua calon DUN Kuala Kurau iaitu Cikgu (Mohd) Salleh (Mat Disa) dan DUN Titi Serong, Abu Bakar (Mat Ali) adalah mereka yang sentiasa bekerja dan berkhidmat untuk masyarakat.

"Kedua-dua mereka walaupun tidak terpilih pada pilihan raya umum yang lalu, namun mereka tetap bekerja atas semangat BN," katanya.

Kecoh Orang Kanan Anwar Kena MAKI ?!!!


Nampak gayanya Anwar kini benar-benar marah dengan apa yang sedang berlaku.Dari bunyi-bunyi yang kini sedang tersebar di Permatang Pauh diberitakan orang kanan Anwar teruk kena maki semuanya gara-gara tak pandai jaga kawasan.

Si orang kanan ini pun katanya dah sampai ke tahap bebal apabila tiap kali berlaku sesuatu yang tidak menguntungkan parti , beliaulah yang akan menjadi mangsa sedangkan hakikat sebenarnya segala kepincangan yang berlaku di sebabkan oleh Anwar sendiri.

Ada juga sumbar mengatakan akan berlaku sesuatu yang lebih dasyat lagi selepas ini melibatkan jentera Anwar sendiri namun apa yang akan berlaku dan sejauh mana kebenaran maklumat ini tidak dapat di pastikan lagi.Maklumlah kalau setakat cakap-cakap ni macai-macai pembangkang bukan nak percaya ye tak ?

BACA LAGI SINI

Monday, 29 April 2013

Ir Radzi Meroboh Sekolah Agama Rakyat!!


Yang di kata kan parti berkebajikan dan mertabat kan islam . Apa kesalahan murid murid kepada Radzi bin Zainon dun N 43 ,.. Semasa kerajaan pakatan memerintah negeri perak 100 hari.Manusia yang tidak ada perasaan belas kasihan terhadap anak murid yang menimba ilmu.

Sememangnya Allah memelihara para hambanya apabila kerajaan Barisan nasianol mengambil alih negeri perak berkat doa insan terinaya dari pakatan jahanam yang mahukan kehancuran dakyah,aqidah orang islam .Dan masih menjadi tanda tanya pada 999 tahun hak milik tanah ketuanan melayu istiadat raja raja dengan sewenangnya. Pakatan. Rakyat menipulasi kan pemikiran yang kurang nak berfikir,bertapa rakus nya pakatan ini menjajah bumi bertuah dengan menipulasi kan fakta fakta perlembagaan terhadap warga N 43 .

Sejauh mana kah calon ini benar memperjuangkan mertabat islam ,hudud,aqidah islam sedang kan rumah tangga pas pun penuh dengan kemaksiatan,zina ,pelacuran,perjudian, Apakah matlamat dan konspirasi pakatan rakyat bersama pas dalam perjuangan mereka yang halal'Dengan semua kesalahan yang mereka laku kan di sebalik laungan hudud takbir syurga mereka sendiri.

Bukan provokasi minda aku inginkan, semahunya nafsu bisu ku meminta kebenaran dan ketelusan sebenar matlamat pas bersama pakatan rakyat ,dan kesangsian minda aku kenapa harus bersama Dap kominis yang menyokong penuh terhadap resis ketuanan dan islam. Adakah pas bersama pakatan rakyat benar mahu mertabat kan islam?

Pas Sg Rokam Meneruskan Provokasi Cetus Huru Hara


29 April Pas sg rokam masih memasang banner Dato Kamelia bekas Naib Ketua wanita Malaysia, dengan tujuan provokasi yang mencetuskan huru hara di Sg Rokam. Dengan kehadiran SPR dan Polis yang gagal mengawal kemarahan kedua dua pihak bertanding membuatkan penyokong BN bertindak menurunkan salah satu banner dan dihalang oleh pihak polis apabila cuba menurunkan banner yang kedua.

Sebenarnya banner tersebut sudah dipasang semalam namun atas desakan penyokong BN, pihak Spr telah mengarahkan ianya diturunkan. Namun kedegilan pihak pas telah memasang kembali banner tersebut hari ini.

Pihak pas seolah olah cuba memetik api kemarahan dan mahu mengundang huru hara. Strategi pas ialah mahu masyarakat fokus kepada Dun Sg Rapat ini menampakkan bahawa mereka mahu mempopularkan calon mereka yang langsung tidak dikenali oleh pengundi.

Menurut sumber jurucakap yang hadir semasa perbincangan diantara pihak spr dan wakil parti berlakunya tuduh menuduh antara spr dan pihak polis dimana spr menyalahkan pihak polis yang tidak memaklumkan kepada spr berkenaan laporan pihak BN yang tidak berpuashati berkenaan banner provokasi tersebut. Manakala pihak polis pula menyalahkan pihak Spr.



Panas!!Azhar Sulaiman Berani Mati Kerana Tu Video Seks?


Keberanian yang ditampilkan Azhar Sulaiman sememangnya sukar disangkal lagi. Terbaru melalui facebook miliknya, dengan meyakini video seks iras Anwar Ibrahim adalah tulen, beliau menyatakan kesediaannya untuk dipanah petir sekiranya ketulenan video itu dapat dinafikan.


Panas Dun Sg Rapat: Kekecohan Berulang Kembali!!


Hari Pertama Kejadian Di sungai Rokam Sila Klik Disini


Hari Kedua Kekecohan Di sungai Rokam Berulang kembali...Ikuti Laporanya Selepas Saya Kembali Dari lokasi Kejadian....

Pengakuan Cucu Ahmad Albab Yang Bernama Nurul Izzah!!


Mungkin itulah yang bermain - main dalam fikiran anak emas kesayangan Si Ketua Penipu tu. Bagi dia, orang lain tak boleh lebih kaya dari Papa.

Disebabkan itulah dia tampil mempertikaikan kekayaan milik Syed Mokhtar Al - Bukhari, antara Melayu yang kaya didalam Malaysia.

Kenapa dia sekadar nak pertikaikan pasal orang lain sedangkan dalam masa yang sama kekayaan keluarga dia masih lagi tak terjawab?

Kenapa sampai hari ini dia masih lagi GAGAL untuk menjelaskan kepada rakyat dari mana datangnya harta - harta Papa dia yang berbillion - billion tu?

Kenapa dia masih tak mahu menjawab persoalan rakyat mengenai harta - harta milik datuk serta bapak - bapak sedara dia sendiri? Setakat pertikaikan kekayaan orang je buat apa?

Kekayaan milik keluarga Si Nurul Izzah ni sudah dinyatakan sebelum ini. Dan ternyata, harta kekayaan tu memang luar dari kemampuan mereka sendiri.

Berbeza dengan Syed Mokhtar, harta kekayaan keluarga Si Nurul Izzah tu tak pulak dikongsi dengan orang lain. Tak de pulak diorang buat Yayasan atau seumpama dengannya.

Semua harta tu diorang simpan sendiri dan diagihkan sesama kroni - kroni. Pun dia masih nak mempertikaikan pasal orang lain?

Sudah la Nurul!!! Tak payah la nak mengabihkan masa nak menunding jari dan mencari kesalahan orang lain. Setakat cakap pasal orang tanpa mengkaji kesilapan diri sendiri ni bukannya mendatangkan faedah pun!!! Buat mengabihkan masa je!!!

Selanjutnya Klik Disini

Sunday, 28 April 2013

#PRU13: Ibu Menangis, Berdoa Anak Kalah Kerana Jadi Calon PKR??


PEKAN: Kemelut Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang semakin meruncing apabila ibu kepada seorang calonnya di Pahang, tidak merestui anak perempuannya, Sitarunishah Ab Kadir bertanding pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) pada 5 Mei ini.

Sunah Omar, 61, berkata dia sedih dan kecewa apabila mengetahui anaknya yang selama ini anggota Umno tiba-tiba menjadi calon PKR bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chini menentang penyandang kerusi DUN itu daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Abu Bakar Harun.

Sunah memberitahu sidang media di sini pada Ahad, tindakan anak sulung daripada lima beradik itu membuatkan dia dan suaminya, Abdul Kadir Zakaria, 63, kecewa kerana selama ini Umno dan BN banyak membantu masyarakat peneroka di Felda Chini Timur 3 di sini.

"Mula-mula saya sudah dengar khabar angin apabila kalangan jiran menyindir anak saya jadi calon PKR.

Semasa hari penamaan calon di Dewan Konvensyen Sultan Ahmad Shah, Pekan, saya menggigil menahan kemarahan apabila mengetahui anak saya diumumkan sebagai calon PKR di DUN Chini.

"Saya cukup kecewa dengan tindakan anak saya itu kerana penyandang kerusi tersebut, Datuk Abu Bakar Harun bersama ahli Umno banyak membantu masyarakat peneroka termasuk keluarga saya," katanya.

Sunah yang menyertai Umno sejak berusia 21 tahun dan kini anggota Pergerakan Wanita Umno, Felda Chini Timur 3 berkata anaknya itu yang tinggal di Kuantan bersama suaminya tidak pulang ke rumah di sini sejak empat bulan lepas.

"Dia ada meminta restu saya selepas hari penamaan calon. Saya kata tidak dan berdoa supaya dia kalah di kerusi DUN ini.

"Sepatutnya dia bersyukur kerana kerajaan BN dan Umno telah banyak membantu masyarakat peneroka di sini termasuk keluarga saya," katanya.

Sunah berkata suaminya, Ab Kadir yang kini sakit akibat serangan angin ahmar sejak 12 tahun lepas hanya mampu menangis memikirkan tindakan anaknya itu.

"Saya bersama suami serta empat anak lain akan tetap menyokong BN dan saya sanggup turun padang membantu jentera Umno mempertahankan kerusi DUN Chini," katanya.

#PRU13:Pembangkang Makin Terdesak-Dr Zambry Abd Kadir


Akibat ketandusan isu, pembangkang dilihat semakin terdesak apabila terpaksa memutarbelit kenyataan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Musa Hitam sebagai bahan kempen untuk menyerang Barisan Nasional (BN).

Hakikat itu terbukti apabila jentera pembangkang memasang banyak kain rentang dan papan tanda tertera kenyataan Musa yang kononnya menyokong manifesto pilihan raya pakatan pembangkang walaupun perkara itu sudah dinafikan sekeras-kerasnya oleh pemimpin berkenaan.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati, papan tanda dan kain rentang tersebut dipasang dan didirikan di banyak kawasan strategik termasuk sekitar Parit, Tanjung Malim, Lumut, Bagan Serai, Parit Buntar Beruas, dan Gerik.

Mengulas perkara itu, Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, pembangkang sudah bankrap idea untuk memenangi hati rakyat sehingga terpaksa melakukan pembohongan dan manipulasi sepanjang kempen mereka.

"Memang mereka (pembangkang) sekarang sudah tidak ada idea baru untuk berkempen. Jadi cara terbaik yang mereka boleh lakukan ialah dengan membuat manipulasi.

"Sebab itu mereka sanggup menggunakan petikan dan ucapan yang diambil sebahagian sahaja dan diedit seolah-olah ia ucapan dan petikan sebenar. Sedangkan dalam konteks sebenar ucapan itu tidak bermaksud begitu," katanya kepada pemberita selepas Majlis Jamuan Rakyat di Dewan Ghazali Jawi di sini hari ini. - UTUSAN ONLINE

Lawatan PCT ke PDM Kg Pengkalan Pegoh!!


PCT membuat lawatan ke kawasan N43 DUN Sg Rapat di PDM Kg Pengkalan Pegoh. Tengahari menjamu selera bersama calon Datuk Hamidah Osman.


Dalam sesi temuramah Datuk Hamidah ada juga menerangkan tentang kejadian pertengkaran dengan Lee Boon Chye dan beberapa insiden lain. Beliau menegaskan pembangkang banyak menimbulkan keadaan tegang dan memulakan provokasi supaya berlaku pergaduhan.

Tektik Kotor Digunakan Oleh Pembangkang Semasa Berkempen??


Cara kotor pembangkang berkempen semakin menjadi-jadi dengan yang terbaru menggunakan taktik mengeluarkan risalah palsu melibatkan calon BN bagi DUN Pasir Panjang Rashidi Ibrahim dan DUN Pangkor, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir.


Pendedahan ini dibuat Dr Zambry sendiri setelah beliau menjumpai risalah tersebut diedarkan di Pangkor ketika tiba untuk membuat kunjungan ke seluruh bilik gerakan BN di Pangkor pagi tadi.

Menurutnya risalah palsu itu mengandungi kenyataan Rasidi yang lebih dikenali dengan Cikgu Shidi dan beliau sendiri yang bersifat provokatif.

"Dalam risalah itu cikgu Shidi dikatakan hanya mahu undi daripada pemuda UMNO sahaja untuk menang dan tidak memerlukan undi daripada ahli komponen parti.

"Saya pula dikatakan menyeru pengundi Melayu untuk keluar mengundi manakala tidak akan mengharap undi daripada komponen parti kerana tahun 2008 calon UMNO menang kerana undi Melayu dan tanpa bantuan parti komponen.

"Kenyataan paslu ini sangat provokatif. Ianya bersifat jahat dan sangat tidak bertanggungjawab," katanya.

Beliau berkata kepada pemberita selepas program tinjauan mesar di DUN Pangkor bersama Datuk Kong Cho Ha yang bertanding bagi kerusi Parlimen Lumut.
 
Dalam nada sinis, beliau menasihati pembangkang supaya menggunakan pendekatan yang lain untuk mendapat sokongan semasa tempoh berkempen ini kerana mengeluarkan risalah palsu itu lansung tidak profesional.

Beliau yang menerima risalah itu sebaik sahaja tiba di Pulau Pangkor berasa terkejut degan beberapa isi kandungan risalah itu yang menyebut kononya Rashidi

Selanjutnya Klik Disini

Tiga Sahabat Lemas Ditelan Kepala Ayorr!!


KUALA KANGSAR - Dua remaja perempuan dan seorang remaja lelaki yang mandi di kawasan perkelahan Batu Hampar di Kampung Paya Lintah, Padang Rengas dekat sini ketika hujan lebat petang kelmarin mati lemas dihanyutkan arus deras kepala air.

Kejadian berlaku pada pukul 5.20 petang.Mereka yang maut ialah Muhamad Khairul Safuan Tajudin, 18, Farah Anisah Ahmad Rafi, 17, dan Nor Aida Azhar, 17.

Abang kembar kepada Muhamad Khairul Safuan iaitu Muhamad Khairul Azwan, 18, bagaimanapun terselamat dan mengalami cedera ringan.

Mayat Muhamad Khairul Safuan ditemui sejam kemudian tersangkut di celah pokok buluh kira-kira lima kilometer (km) dari lokasi dia dihanyutkan.

Mayat Farah Anisah pula ditemui pada pukul 10.30 malam kelmarin kira-kira 500 meter dari lokasi kejadian, manakala mayat Nor Aida ditemui pada pukul 7.30 pagi semalam kira-kira tujuh kilometer dari tempat dia dihanyutkan.

Muhamad Khairul Azwan yang terselamat berkata, mereka pergi ke kawasan itu bersama tujuh rakan lain.

"Hujan agak lebat ketika itu. Ketika kami bersiap-sedia untuk pulang, arus deras tiba-tiba datang dan menghanyutkan adik saya.

"Saya sendiri sempat berpaut pada pokok buluh di tebing sungai. Saya kemudian menyedari dua rakan kami iaitu Farah Anisah dan Nor Aida turut hilang," katanya.

Nik Ajiss Bertegas DAP Terima Perjuangan PAS!!!


Walaupun sudah jelas barisan kepimpinan DAP menolak dasar perjuangan Islam Pas, namun Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus 'bertepuk sebelah tangan' apabila masih menganggap parti itu boleh menerima Islam yang diperjuangkan parti itu.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, tindakan DAP mahu mengunakan lambang Pas pada pilihan raya membuktikan parti tersebut sudah boleh menerima dasar Islam dan sudah tidak takut lagi pada agama suci itu.

"Ini tandanya bahawa Cina sudah tidak takut lagi pada Islam, yang takut pada Islam ini adalah Melayu UMNO, Melayu UMNO yang sebenarnya takut pada Islam, Cina sudah tidak takut lagi.

"Suatu masa nanti pasti akan ada di antara cawangan Pas diketuai oleh orang Cina. Cina sekarang ini belajar tinggi, dia (orang Cina) kenal Islam. Suatu masa nanti, Cina DAP akan masuk Islam, akan mengetuai Pas. Dalam pejabat agung sedikit masa lagi akan dihadiri oleh orang-orang Cina. Suatu masa nanti, orang Cina Muslim dia wakil-wakil kawasan dan negeri.

"Ini kerana Islam ini untuk semua, bukan untuk orang Arab sahaja, bukan untuk orang Melayu sahaja. Islam untuk orang Arab, untuk orang Melayu, orang Cina.

"Bagaimana kalau kita hendak suruh orang Cina terima Islam kalau kita asyik balah (bergaduh) dengan dia. Kita royat (beritahu) dia Islam bagaimana, dia hendak dengar ataupun terpulang.

"Kadang-kadang tengah-tengah malam Cina DAP Perak telefon saya tanya ayat al-Quran bagaimana. Melayu UMNO tidak pernah tanya, hendak tanya bagaimana kalau dia (UMNO) tolak Islam, al-Quran," katanya semasa berucap pada majlis pelancaran pembinaan kilang kelapa sawit dan pembinaan jalan di Kampung Jerimbun di sini hari ini.

Baru-baru ini Pengerusi DAP, Karpal Singh memberitahu pengunaan lambang Pas tidak bermakna parti tersebut menerima setiap dasar perjuangan Islam Pas. - UTUSAN ONLINE

Sah!!!Tiga Pemimpin Pakatan Rakyat Jadi Dalang Serangan Lanun Sulu Di Lahad Datu!!!


Ketika ditanya oleh wartawan, Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan memberitahu bahawa tiga pemimpin Pakatan Rakyat telah dikenalpasti sebagai antara dalang serangan lanun Sulu di Lahad Datu pada awal Mac lalu, namun pengumuman dan tindakan hanya akan dilakukan selepas PRU, orang yang paling cepat melatah adalah TIAN CHUA.

Tian Chua adalah Naib Presiden PKR yang menuduh PDRM bersandiwara mengikut skrip UMNO dan Barisan Nasional.

Kenyataan biadapnya itu telah menimbulkan kemarahan di seluruh negara. Tian Chua cuba mengaitkan UMNO dan menyatakan bahawa laporan tersebut adalah fitnah UMNO dan Barisan Nasional walaupun sebenarnya yang melaporkannya adalah SUARA KEADILAN dan sumbernya pula adalah daripada TWITTER Tian Chua sendiri.

Awal bulan ini, Tian Chua tidak dibenarkan memasuki Sabah oleh Imigresen kerana bimbangkan keselamatannya memandangkan kemarahan rakyat Sabah kepada Tian Chua begitu meluap-luap.

Sekali lagi Tian Chua menyalahkan UMNO walaupun sebenarnya Imigresen Sabah tidak ada kena-mengena dengan UMNO.

Hari ini, Tian Chua melatah lagi. Dan sememangnya Tian Chua wajar ketakutan dan keresahan walaupun dia berjaya memenangi kerusi Parlimen Batu dalam PRU13 yang hanya akan berlangsung tidak beberapa hari sahaja lagi.

Kata Tian Chua, Zahid Hamidi tidak seharusnya menangguh-nangguhkan perisytiharan tersebut. Malah katanya lagi, tindakan Zahid Hamidi itu seolah-olah tidak menghargai jasa bakti para perajurit negara yang telah bermati-matian mempertahankan tanahair.

Selanjutnya Klik Disini

#PRU13:Kenali Calon Dun Sungai Rapat N.43



Konvoi Bermotor Pemuda Tambun Meriah!!!


Pemuda Tambun membuktikan bahawa mereka adalah benteng Putrajaya apabila berjaya menjalankan konvoi bermotor dengan dihadiri peserta seramai 100 penunggang motorsikal mengelilingi kawasan dalam DUN Ulu Kinta sempena pilihanraya

Sebelum konvoi Ketua Pemuda Bahagian Mazlan Abd Rahman sempat berpesan supaya peserta konvoi tidak membuat bising dengan membunyikan hon dan mengganggu lalulintas di sepanjang konvoi sehingga boleh membuatkan masyarakat sekeliling terganggu.

Beliau juga berpesan supaya peserta peserta menjaga keselamatan diri dan mengikut peraturan. Peserta juga hanya boleh membawa motor dalam kelajuan 40km/jam.


Konvoi bermula di rumah ketua pemuda dan melalui Bandar Baru Putra, Tg Rambutan dan kembali ke Pekan Tambun.

Ketua Pemuda juga sempat membaca doa agar keselamatan peserta konvoi dilindungi Allah.

Kemeriahan sambutan dari anak anak muda peserta konvoi amat menggalakkan apabila mereka dengan bersemangat mengibarkan bendera Barisan Nasional disamping menyanyikan lagu "Inilah Barisan Kita".

Saudara Mazlan dilihat begitu komited dalam usaha untuk mempertahankan Dun Ulu Kinta supaya terus berada dalam genggaman Barisan Nasional dalam Pru kali ini.

Syabas Pemuda Tambun.... Benteng Putrajaya...

Gempar!!! Datin Azizah Meninggal Dunia?


Penyanyi kumpulan Orkes Nirwana, Datin Azizah Mohamad, 66, meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dekat sini kira-kira pukul 11.26 malam, Jumaat.

Allahyarham meninggal dunia akibat kanser pangkal rahim tahap akhir yang dihidapinya sejak setahun lalu selain beberapa penyakit lain seperti darah tinggi dan kencing manis.

Beliau meninggal dunia di sisi suaminya, penyanyi irama pop yeh yeh, Datuk A. Rahman Hasaan dan ahli keluarga lain.

Anak kepada Allahyarham, pelakon dan pengarah, Khir Rahman yang dihubungi mStar Online berkata, semua ahli keluarga redha dengan kehilangan itu kerana pihak hospital telah memaklumkan keadaan ibunya yang tidak dapat diselamatkan lagi.

Jelas Khir, tiga hari sebelum Allahyarham menghembuskan nafas terakhir, ibunya sudah tidak sedarkan diri.

"Selepas doktor memberitahu kami perlu bersedia dengan sebarang kemungkinan semua ahli keluarga sentiasa bersamanya.

"Ibu seorang yang kuat dalam melawan penyakitnya sehingga ke saat yang terakhir dan Allahyarham pergi dengan tenang. Kami sekeluarga redha dengan pemergiannya," kata Khir.

Selanjutnya klik Disini

Terkini ! PWTC Diserang Oleh Mahasewel Yang Pro Pembangkang!!



PWTC !! Mahasewel yang entah dari mana datangnya..tak ubah macam kera yang kena gigit dengan lipan..menjerit terpekik..dah macam bukan MAHASISWA lagi !!

Baru sekejap tad Aakj terima foto dari sahabat yang kebetulan berada d PWTC..musim PRU ni macam-macam puok kera ni buat !!


Bahang kekalahan makin terasa..tak sampai 10 hari lagi BN bakal dapat mandat baru yang lebih besar dari rakyat Malaysia insyaAllah dan kumpulan mahasewel yang d taja puok kera bakal terkedu..segala janji kosong pakatan haram jadah pada mereka akan terbukti !!

Buat malu mak bapak d kampung dan buat imej MAHASISWA makin ke jamban !!

Sumber Dari AAKJ Tq Bro..

Friday, 26 April 2013

Notes RM 1000 & RM 500 Dalam Simpanan Anwar Ibrahim Yang Rakyat Perlu Tahu!!!


Dato' Seri Anwar Ibrahim didakwa pernah menyimpan wang kertas RM500 dan RM1000 yang bernilai RM10 billion di luar negara sehinggalah taraf sah laku kedua-dua wang kertas tersebut ditarik balik pada tahun 1999.

Mengikut sumber daripada Utusan Malaysia, sebanyak 177,077 wang kertas RM500 dan RM1,000 yang bernilai RM101 juta masih tidak dapat dikesan daripada pasaran sehingga 30 Januari 2011.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, daripada jumlah itu, 150,259 keping atau 92.4 peratus adalah wang kertas RM500 yang bernilai RM75 juta, manakala 26,818 keping atau 99.4 peratus ialah wang kertas RM1,000 bernilai RM26 juta.

Wang kertas ini (RM500 dan RM1,000) ini telah dinyahlakukan berkuat kuasa 1 Julai 1999, maknanya selepas daripada tarikh itu wang kertas tersebut tidak lagi bernilai. Tiada juga cetakan dibuat sejak tahun berkenaan.

Selanjutnya Klik Disini

Sokongan Wardina Terhadap Video Seks!!


Wardina bikin panas lagi beb.. Kalau dulu dia sibuk berceramah dengan puak-puak PKR diatas pentas yang sama.., sekarang ni dia sibuk pulak komen pasal penyebaran video lucah mengenai pemimpin Pas di ruang siber..

Yang bestnya.., Wardina tak pulak suruh rakyat tolak si pelaku dalam video aksi terlampau tu tapi dia sibuk marah pasal penyebaran video berkenaan..

Gua pun tak tahu apa nak jadi pada minah perasan alim sorang nih.. Memang gila glamer sungguh laa.. 

Korang tengok sendirilah video dia kat bawah ni.. Gua pun naik geli tengok dia bercakap pasal soal moral padahal dia sendiri sokong individu yang memang terbukti langsung tak ada moral.. Macam gampang kann...

Panas!!Tabiat seks punca saya tinggalkan Anwar - Dr. Chandra


Bekas Pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Chandra Muzaffar mendedahkan salah satu sebab utama beliau meninggalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 2001 adalah kerana kecewa dengan tabiat seks Ketua Pembangkang itu.

Dedahnya, walaupun pernah bangkit mempertahankan Anwar atas dakwaan liwat kali pertama pada 1997 tetapi, kepercayaan beliau lebur selepas dua pegawai kanan diplomatik mendedahkan bahawa pihak Singapura sudah lama menyimpan bukti aktiviti homoseksual Anwar.


"Bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dalam satu mesyuarat dengan pegawai kanan diplomatik Malaysia pada 1993 memberitahu beliau pelik kenapa Tun Dr. Mahathir Mohamed tidak memecat Anwar kerana pihak perisikan Singapura mempunyai bukti Anwar seorang homoseksual," katanya.

#PRU13:Sheera Ajak Golongan Muda Keluar Mengundi


Pelakon Sheera Iskandar menyeru golongan muda yang menjadi pengundi berdaftar untuk keluar mengundi pada 5 Mei ini bagi menunaikan tanggungjawab memilih kerajaan demi masa depan yang lebih cerah.

Sheera, atau nama sebenarnya Tengku Shaheera Ilani Tengku Iskandar 28, berkata, golongan muda sepertinya turut berperanan dalam menentukan hala tuju negara terutama dalam memilih sebuah kerajaan yang diyakini mengutamakan kebajikan rakyat.

"Mungkin ketika masih muda kita fikir politik tidak penting dan anggap benda ini remeh.

"Tapi sebenarnya tak, kita nak hidup dalam negara yang maju dan nak terus ke depan. Jadi jangan biarkan orang lain tentukan hidup kita, kita sendiri perlu tentukan," katanya ketika ditemui di Pasar Tani Taman Wira, Mergong di sini, Jumaat.

Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU-13) kali ini menyaksikan peningkatan pengundi muda yang ramai iaitu berjumlah 5.5 juta atau kira-kira 42 peratus daripada 13.3 juta pengundi berdaftar.


Sheera antara 11 artis yang mengikuti program Ziarah Syukur bagi membantu Barisan Nasional (BN) berkempen pada PRU-13 ini di Kedah.

Alor Setar merupakan lokasi jelajah ke tiga di Kedah selepas kumpulan artis berkenaan mula menemui orang ramai di kawasan Parlimen Padang Terap dan Parlimen Kulim Bandar-Baharu sejak Selasa lalu.

Program yang dijayakan Pengerusi Eksekutif Intenkreatif Sdn Bhd, Datuk Seri Zaienal Abidin Omar itu bakal meneruskan siri jelajah mereka ke kawasan Parlimen Pendang dan Parlimen Jerlun.


#PRU13:PKR Teluk Bahang Lumpuh!!!


Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Teluk Bahang lumpuh apabila 180 ahli termasuk Pengerusi dan Timbalan Pengerusinya tekad meninggalkan parti itu dan menyertai Barisan Nasional (BN).

Bekas Pengerusi Cabang berkenaan, Mustaffa Ahmad berkata, keputusan itu diambil memandangan kesemua ahli terlibat sudah tidak yakin dan percaya dengan kepimpinan parti dan pakatan pembangkang.

Tegasnya, mereka semua tersinggung dan tidak boleh menerima tindakan Naib Presidennya Tian Chua menghina anggota keselamatan yang terlibat dalam insiden pencerobohan di Sabah.

"Kita tidak boleh terima keceluparan itu. Anggota terlibat bermati-matian mempertahankan kedaulatan negera dan isu kalimah Allah yang dibangkitkan juga sangat melampau.

"Oleh itu dengan tindakan keluar beramai-ramai ini cabang PKR Teluk Bahang juga ditutup," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita setelah menyerahkan borang keahlian BN kepada calon BN bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Teluk Bahang, Datuk Shah Headan Ayoob Hussain Shah, di sini malam tadi.

Sementara itu bagi bekas Timbalan Pengerusi Cabang PKR itu, Ng Bee Hock berkata, mereka tekad untuk menyertai BN kerana percaya dengan kebolehan parti itu dalam membela dan memperjuangkan nasib rakyat.

"Lima tahun mentadbir negeri ini tiada apa yang di bawa untuk penduduk Teluk Bahang malah kemudahan untuk rakyat juga susah untuk disediakan biarpun telah diminta.

"Saya harap rakyat terutamanya orang Cina akan membuka mata dan kembali menyokong BN kerana pembangkang ini cakap tidak serupa bikin," ujarnya.

Sehubungan itu, bagi Shah Headan, beliau menyifatkan tindakan keluar parti berkenaan menunjukkan rakyat telah kembali sedar untuk memilih kerajaan yang diyakini.

"Tiada paksaan atau rancangan yang diatur. Mereka yang terlibat ini sendiri yang datang untuk menyertai BN.

"Ini jelas menunjukkan PKR sekarang ini seolah-olah retak menanti belah," tegasnya.

Panas!!!Adakah Nurul Izzah Dengan Vivian Ada Hubungan???

Nurul Izzah dengan pelakon seks Vivian

Nurul Izzah ada hubungan Vivian, pelajar yang belajar di salah sebuah universiti di Singapura. Dahulu kita dikejutkan dengan aksi berani pasangan Alvin dan Vivian ini dalam blog mereka.

Mereka tanpa segan-silu menyiarkan gambar bogel dan aksi 'corn-cake ' mereka di dalam blog mereka hingga pihak berkuasa terpaksa menutup blog itu. Mereka juga tanpa rasa malu menyiarkan juga sesi temuramah penjelasan akan kenapa mereka beraksi telanjang dan lucah dalam blog itu.

Nak tengok gambar-gambar mereka yang dulu sila KLIK

Baru-baru si Vivian gampang ini cuba mensabatoj Barisan Nasional dengan bergambar bogel dengan merentang bendera Barisan Nasional pada tubuh bogelnya...memang cibai pompuan gampang ni.


Pstt..Nurul izzah Bila Lagi Nak Jadi Macam Ini?

Selanjutnya Klik Disini

Thursday, 25 April 2013

Portal PAS Dedahkan Sebab Mat Taib Masuk PAS Kerana Skandal Terlarang?

Tu dia....portal PAS,Tranung kite dedahkan MatTaib pernah mempunyai skandal terlarang.Kalau tak percaya boleh semak sendiri disini  
     


Mungkin kalau ada kesalahan buat dosa maksiat ni, masuk PAS terus boleh cuci dosa. Mat Taib juga mungkin belajar dari Stopa Ali yang sampai sekarang tak dikenakan tindakan oleh PAS. Eli Wong juga menjadi suci lepas jumpa Nik Aziz.

Pelik kan. portal PAS macam Tranungkite ni tuduh Mat Taib ada skandal seks, penyokong PAS tak memerlukan 4 orang saksi untuk buat tuduhan kepada pemimpin lawan.

Tapi bila Stopa Ali kantoi dengan bukti video, pandai pulak mereka suruh tunjukkan 4 orang saksi. 

Kepada Mat Taib, semoga berbahagia dalam PAS.

Penyokong PAS Terajang Budak 11 Tahun!!!


Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, berita-berita tentang keganasan para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya PAS begitu menjadi-jadi. Sudah ada kematian yang dilaporkan di Kelantan, negeri yang paling kukuh dalam genggaman PAS. Beberapa kecederaan turut dilaporkan membabitkan beberapa buah negeri, termasuklah di Terengganu.

Kini keganasan penyokong-penyokong PAS menular ke Kedah pula. Para penyokong PAS kelihatan begitu panas dan resah sehinggakan apa-apa sahaja yang dilihat menghalang mereka, boleh menyebabkan mereka naik angin dan marah dengan begitu mudah. 

Pada 22 April lalu, lebih kurang jam 9:37 malam, seorang kanak-kanak berusia 11 tahun menjadi mangsa kekejaman dan keganasan para penyokong PAS di Felda Teloi Timur. Malang menimpa kanak-kanak berusia 11 tahun itu apabila dia diperlakukan seolah-olah jawapan yang diberikannya adalah satu jenayah besar. 

Semuanya bermula apabila Mohamad Ismadinel bin AR Samsuddin pulang daripada solat Isyak di Masjid Felda Teloi Timur. Ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, Ismadinel melintasi pos PAS yang ketika itu sedang mengadakan ceramah PRU yang turut disertai oleh calon PAS N24 Jeneri serta konvoi bermotosikal lebih kurang 300 buah. Kesemua penunggang dan pembonceng motosikal tersebut, didatangkan dari luar Felda Teloi Timur.

Ketika melalui pos berkenaan, Ismadinel telah ditahan oleh beberapa orang penyokong PAS. Mereka bertanyaka kepadanya, siapakah yang disokong, sama ada PAS atau Barisan Nasional. 

Apabila Ismadinel menjawa, dia menyokong Barisan Nasional, serta-merta dia diterajang... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM

Cubaan Bakar Bilik Gerakan DUN Jelapang Ditumpaskan!!!


Berlaku cubaan bakar Bilik Gerakan BN DUN Jelapang Parlimen Batu Gajah pada subuh tadi.

Kebetulan Polis sedang membuat rondaan ternampak suspek dalam keadaan mencurigakan sedang menyalakan api.

Suspek melarikan diri dengan sebuah kereta Nissan berwarna merah. Berlaku aksi kejar mengejar. 

Kereta suspek dipercayai terbabas dan ditahan anggota Polis.

Sementara itu kebakaran di Bilik Gerakan BN dapat dipadamkan oleh petugas-petugas dan orang ramai. 

Dalam kereta Nissan merah itu terdapat bom petrol dan 5 bilah parang panjang.

Kejadian berlaku jam 5.30 pagi tadi. Nasib baik tidak ada kemalangan jiwa atau kecederaan pada petugas-petugas Bilik Gerakan BN akibat dari kebakaran tersebut.

Ketua Polis Perak, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, kejadian itu dipercayai dilakukan oleh tiga lelaki sebelum mereka bertindak melarikan diri menaiki kereta Nissan Sentra

Pelacur Diserbu Apa Kaitan Dr Dzulkefly Ahmad Ahli Parlimen Kuala Selangor???



Video ini tidak berniat untuk mengaibkan sesiapa apatah lagi untuk mengganggu minda pembaca tetapi video yang akan dipaparkan di bawah ini adalah kisah benar serbuan sarang pelacuran yang dilakukan oleh pihak polis di Kuala Selangor pada 24 Oktober 2012.

MKL-Crimedesk-D7SGNews 24 Oktober 2012 - Kuala Selangor.

Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor?.. Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.


Bukan mahu menunding jari atau menuduh tetapi itulah hakikatnya bila Pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad yang juga Ahli Parlimen kuala Selangor terlalu sibuk memfitnah dan menyibuk sana-sini menjaga luar dan dalam kain orang lain hinggakan kawasannya sendiri tidak terjaga.

Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.

Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? .. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.

Selanjutnya Klik Disini