Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Wednesday 20 November 2013

Idola Dan Lelaki Idaman

Tiba-tiba aku teringin nak tulis something yang berkenaan dengan hati dan perasaan. Mula sekali aku nak story lain sikit. Yelah aku bukanlah seorang yang kuat sangat berpolitik sehingga sanggup bersengkang mata untuk melayan kerenah pengamal media baru yang makin hari macam cendewan tumbuh selepas hujan.

aku adalah seorang penggemar setia novel-novel melayu. Oleh sebab itu, kadang-kadang aku sampai terfikir yang kalau boleh, aku nak jadi macam watak heroin dalam novel tu. lebih lebih lagi aku peminat novelist Ahadiat Akashah tu.Perangai seko seko tak kurang menyetannya hik hik hik....

Persetankanlah kata kata orang yang penting kita kena jadi diri kita sendiri. jangan jadi orang lain itu HIPOKRIK namanya. Jadi diri sendiri kan bagus kan?? aku baru mencecah 26 tahun kalau ikut tahun lah..tapi kalau ikut bulan still lagi 25 tahun..heee..so memang aku sentiasa perasan muda uollss..heeee...

Seorang lelaki melayu sejati layaknya seorang pemimpin adalah orang yang pandai mengawal keadaan malah pandai tutur kata juga mudah mesra bersama kanak kanak..Inilah sifat sejati seorang lelaki, bukannya lantang menempelak semberono..Nak jadi hero bukan semua mesti belagak mendabik dada dan terpekik terlolong macam disampuk setan..tak gitu  uollss???


Seorang lelaki mestilah bersifat pelindung bukannya terlalu tegar hingga tak boleh dikritik atau ditegur. Dah dah tu apa gak yang bila ditegur melantun lantun mcm bola ping pong. Nak nak plak zaman sekarang nie "JANTAN KEPARAT" belambak lambak..tak dapat kepala, telinga dipulas.

Prinsip aku hanya satu jikalau diizinkan oleh Allah swt..aku hanya nak bercinta dengan seorang lelaki dan lelaki itu lah yang pertama dan terakhir dalam hidup aku..means di penghujung percintaan tu ikatan kami akan terikat dalam satu ikatan yang halal dan diredhai oleh Allah. Insya-Allah...

Biar lah orang cakap, aku ni terlalu susah untuk buka pintu hati aku pada seorang lelaki. Tapi hakikatnya aku rasa aku belum jumpa ciri-ciri lelaki idaman aku. Susah untuk aku percaya pada lelaki. Sebab tu lah sampai sekarang aku still single and available.

12 comments:

  1. Hehehehe.....ni mcm nak jadi mcm pelakun yg sorang tu kot. Nak tangkap menteri hansome ni le pulak gamaknye wehhh.
    Yg si pelakun gebu tu tangkap dah tarikh luput sgt dah......yg dalam gambar ni macho abis tu.....
    Mau ke dia.....bro menteri macho ni memang paling hansom. Aku kalau nak jadi no3 pun aku mau.....

    ReplyDelete
  2. kalau kira hesem pon mulut celupar bakpe kan?Jadi mcm H2o...original je beliau

    ReplyDelete
  3. susah la kot-kot nak jadi bini no.2 beliau...orang PAS mungkin mau la 2-3 orang hehehe

    ReplyDelete
  4. Hisham ni bila bila pun rileks jer. Orang bantai setengah mati tapi yang dibantai tak apa apa yang membantai pulak yang meghoyan !

    ReplyDelete
  5. Beliau cool jeppp

    ReplyDelete
  6. Steadylah tuan tanah, Hisham ni laki oranglah !

    ReplyDelete
  7. dia tak popular tapi dia BOOM dalam senyap...good job H2O!!!!

    ReplyDelete
  8. Anon 0330.....setuju sgt. Sejak H20 ni menang corot pemilihan umno dulu, dia betul betul dah bangkit semula. Sekarang ni bro Hisyam aku nampak memang boom dalam senyap. Ada orang tu dok masih syok sendiri lagi asal menang undi popular.....masih retorik lagi, masih lena lagi, masih juga keluar kenyataan popular lagi. Alright H20.....you proceed! Thumbs up bro.

    ReplyDelete
  9. Hah ! hah ! hah ! Aku suka stail Hisham nih ! Dia tak gelabah berok. Ada orang menjelang pemilihan macam cacing, kelam kabut. Tapi Hisham ni tak wayang wayang. Lepas selesai pemilihan baru tunjung garang dia !

    ReplyDelete
  10. Aku harap Hisamuddin akan tampil lebih yakin masa mesyuarat UMNO. Ini pemimpin masa depan.

    ReplyDelete
  11. Wah..wah..wah..samalah akupun. Aku suka hidung dialah..

    ReplyDelete
  12. Saya tak suka retorik. Saya suka sesuatu yang jelas dan telus. Saya fikir Hishamuddin ada kualiti ini.

    ReplyDelete