Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Sunday 16 March 2014

Misi Pencarian Hingga Lautan Hindi - H2O

Operasi mencari dan menyelamat pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 yang hilang tanpa jejak genap seminggu semalam diperluaskan ke Lautan Hindi dan Laut Andaman.

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, langkah tersebut dilakukan memandangkan usaha mencari di kawasan Selat Melaka dan Laut China Selatan sejak kehilangan pesawat itu pada Sabtu lalu tidak menemukan pesawat terbabit.


Beliau menjelaskan meskipun terdapat maklumat radar daripada pihak tentera yang mengesan pergerakan plot (penanda pergerakan pesawat) berpatah balik namun tiada pengesahan bahawa bahawa plot pergerakan itu adalah pesawat MH370.

"Kita melihat kepada sebarang kemungkinan dan apa yang saya hendak tekankan ialah operasi tetap memberikan fokus kepada usaha mencari pesawat yang hilang itu dan berharap dapat menjumpai kotak hitam. - Kosmo

Kita semua teruskan berdoa..InsyAllah masih ada harapan..Hentikan spekulasi yang memburukkan lagi keadaan. Hormati perasaan ahli keluarga yang terlibat.

No comments:

Post a Comment