Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Monday 11 November 2013

Hishamuddin Hussein : Penentang Gerakan Refomasi!!!


Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein bukanlah nama asing lagi didalam arena politik negara,Seperti mana yang kita ketahui beliau dilahirkan dalam keturunan darah pejuang.

Antara jasa - jasa Hishammuddin yang tidak boleh dilupakan oleh ahli UMNO ialah semasa krisis politik 1998. Hishammuddin membawa dirinya ke hadapan membantu Presiden UMNO berhadapan dengan segala macam fitnah daripada kumpulan reformasi.

Hishammuddin membawa imej toleransi yang tinggi, sabar dan tenang sepanjang karier politiknya.

Saya tidak boleh membayangkan apa akan jadi kepada rakyat Malaysia jika Hishammuddin mengarahkan supaya tindakan lebih tegas dan lebih keras dilaksanakan semasa demonstrasi haram Bersih1, Bersih2, Bersih3, Hindraf dan sebagainya.

Bayangkan, jika Hishammuddin bertindak seperti krisis Memali, saya yakin beliau akan membawa masa depan UMNO ke lembah hitam.

Namun,sikap kesabaran dan ketenangan beliau di Kementerian Dalam Negeri (KDN) berjaya mengeluarkan negara kita daripada malapetaka dan krisis huru-hara.

Kepada ahli-ahli UMNO, ingatilah jasa-jasa Hishammuddin ketika zaman UMNO dan negara dalam situasi sukar, khususnya jasa-jasa Allahyarham Hussien Onn, Onn Jaafar, Abdullah Jaafar dan Jaafar Mohamad.

Sesungguhnya negara kita ini, bangsa kita ini, agama Islam yang suci ini bukan berdiri megah dengan semulajadi sebagaimana kita nikmati hari ini.

Sebenarnya ia telah melalui suatu perjalanan sejarah yang panjang, berliku dan menyayat hati. Sudah sampai masanya kita kembali ke akar budaya bangsa kita dan kenanglah jasa orang terdahulu.

Semoga Hishamuddin Hussein akan terus tabah dan berjuang untuk negara yang tercinta.amin..

1 comment:

  1. Risiko yang mungkin dihadapi oleh ' pejuang' ialah perjuangan mereka dilupakan. Sesekali Hishamuddin kena isytihar apa dia lakukan. Itu yang orang UMNO nak.

    ReplyDelete