Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Thursday 19 September 2013

8 Penyamun Junior Kantoi!!!

Tiga pelajar sekolah menengah antara lapan diberkas anggota Jabatan Siasatan Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ipoh dalam serbuan yang dilakukan di lima rumah sekitar bandaraya ini Isnin lalu.

Kumpulan yang dikenali sebagai Geng Fizi Manjoi itu bergiat aktif dalam kegiatan samun kedai serbaneka 24 jam yang sering berlaku awal pagi.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Anuar Othman berkata, berdasarkan maklumat orang ramai, anggota D9 menyerbu sebuah rumah di Taman Bertuah dan menahan dua lelaki berusia 21 dan 26 tahun.

Menurutnya, hasil soal siasat dilakukan ke atas pengawal keselamatan dan penganggur itu, anggotanya berjaya memberkas enam lelaki berusia 17 hingga 28 tahun di empat rumah berasingan yang terletak di Taman Lim, Chepor, Silibin dan Taman Muhibbah.

“Ketika tangkapan dilakukan, pihak kami merampas barang yang dipercayai digunakan untuk menyamun antaranya tiga topi keledar, baju, baju sejuk, tiga motosikal, pisau dan tiga parang.

“Parang itu dipercayai digunakan kumpulan tersebut untuk mengugut dan menakutkan pekerja di premis berkenaan.

“Kami juga turut menemui tiga motosikal yang mana satu enjinnya dileraikan manakala dua lagi merupakan motosikal milik suspek,” katanya kepada media semalam di IPD Ipoh, semalam.

Anuar berkata, siasatan awal dijalankan mendapati kumpulan berkenaan terlibat melakukan samun kedai serbaneka 24 jam di sekitar Ipoh.

Baca Selanjutnya Disini

No comments:

Post a Comment