Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Saturday 14 December 2013

Barisan Nasional Punca Jenayah Pulau Pinang Meningkat?!

Setelah terpaksa meminta maaf kepada Ketua Pembangkang Datuk Jahara Hamid ekoran isu ‘Nenek Rasis”, Lim Guan Eng seperti mahu membalas dendam apabila mengaitkan kedudukan buruk Malaysia dalam laporan Integriti Kewangan Global (GFI) dengan Barisan Nasional (BN).

Dakwaan dangkal Guan Eng mendorong Jahara bingkas bangun mencelah dan membidas tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang mengaitkan perkara tersebut dengan BN.Ketua Menteri Pulau Pinang itu ketika menggulung perbahasan Rang Undang-Undang Perbekalan 2014 mendakwa Malaysia di tangga keempat dari segi pengaliran keluar wang haram dan paling tinggi di dunia dari segi per kapita berdasarkan GFI tanpa mengetahui instrumen yang diguna pakai oleh agensi tersebut.

Jelas Jahara, terdapat tiga faktor utama digunapakai oleh GFI dalam laporan mereka yang menyumbang kepada aliran keluar wang haram iaitu aktiviti jenayah, lari dari cukai dan rasuah.

“Mengapa nak bebankan perkara seperti ini ke atas bahu BN, walhal kebanyakannya berlaku mungkin berkaitan dengan jenayah komersial, berlaku adil kalau mahu menuduh,” kata ADUN Teluk Air Tawar itu. [artikel penuh]

*Gambar tangan takde kene ngene :P

1 comment:

  1. Sis..blog anda telah sy pautkan..
    Mohon pautkan kembali..woot woott...
    Hablulyuzi.blogspot.com

    ReplyDelete