Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Monday 19 October 2015

Azizah Tidak Layak Sebagai Ketua - Maszlee Malik

Awal hari ini di Sidang Parlimen, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menggesa ahli parlimen PKR Hee Loy Sian supaya menarik balik usul undi tidak percaya itu dengan mengingatkannya bahawa ia bukan "main guli".

Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa (UIA) Maszlee Malik berkata keadaan itu membuktikan bahawa hubungan Pakatan Harapan adalah sesuatu yang longgar.

"Ia menunjukkan bagaimana longgar mereka sekarang. Malah, mereka tidak dapat bersetuju mengenai membentangan usul itu.



"Pakatan Harapan terlalu longgar... Dengan PKR menghadapi masalah bersetuju dengan parti-parti komponen, ini punca apa yang kita saksikan hari ini,” katanya.

Mazlee tidak berdolak-dalik dan terus-terang menyalahkan Wan Azizah.

"Semuanya bermula dengan ketidakupayaan beliau menguruskan parti. Dia tidak layak menjadi pemimpin pembangkang.

"Sebagai ketua pembangkang, sebelum meminta Hee Loy Sian membawa usul itu, beliau perlu memanggil semua pemimpin parti terlebih dahulu," katanya.

Katanya, adalah sesuatu yang lumrah, bagi pemimpin pembangkang membentangkan sesuatu usul yang dianggap besar dan penting.

"Ini bukan baru, beliau mengetahuinya. Beliau juga banyak membentangkan (usul) mengenai isu-isu besar pada masa lalu apabila menjadi ketua pembangkang," katanya.

6 comments:

  1. Tanya maszlee malik, siapa lagi yang layak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebai hadi la paling layak kah kah kah

      Delete
  2. Banyak lg yg layak...ini phb bukan bn

    ReplyDelete
  3. Banyak lg yg layak...ini phb bukan bn

    ReplyDelete
  4. Banyak lg yg layak...ini phb bukan bn

    ReplyDelete