Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Thursday 21 February 2013

Fahrin Rakam Lagu..

Terdetik di hati untuk mencuba bakat dalam bidang nyanyian lantas peluang itu diperoleh apabila penerbit drama lakonan terbarunya, Rindu Bertamu Di Abu Dhabi memberi ruang kepada Fahrin Ahmad untuk menyanyikan lagu tema drama itu.

”Inilah kali pertama saya menyanyi dan merakamkan lagu yang mengambil masa selama tiga hari. Lagu yang berjudul Siapa Ingin itu ciptaan Hafiz Hamidun dan lirik Ahmad Fedtri Yahyai. 

”Oleh kerana lagu itu adalah lagu tema drama yang saya lakonkan jadi rasanya relevan untuk saya menyanyikannya. Ternyata ia pengalaman yang begitu berbeza. 


Merakamkan lagu juga me­ngajar saya bahawa menjadi penyanyi bukannya mudah. Saya kagum de­ngan penyanyi yang sanggup berhabis masa untuk menghasilkan lagu terbaik mereka,“ katanya.

Rindu Bertamu Di Abu Dhabi adalah drama 28 episod terbitan Zeel Production yang mula disiarkan Isnin lalu di slot Akasia turut menampilkan pelakon Shahrizal Jaszle, Tasha Shilla dan Fouziah Gous.

Melalui drama itu, Fahrin memegang watak sebagai Firdaus Amir, anak yang mempunyai konflik dengan ayahnya. Malah, dia difitnah sehingga menyebabkan dia memutuskan pertunangannya dengan Fatin (lakonan Fouziah Gous). Pasrah dengan dugaan yang datang menguji, dia berkahwin dengan Ain Farohah (Tasha Shilla) lalu memulakan lembaran baru dalam kehidupan­nya sebagai perantau yang mencari ketenangan hidup di Abu Dhabi. 

Kata Fahrin lagi, jika diberi peluang lebih lama untuk membuat persediaan menyanyikan lagu terbabit dia yakin mampu melakukannya dengan lebih baik. Sumber-

1 comment: