Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Friday 15 February 2013

Maut Dirempuh Kereta





KAJANG – Seorang bapa menjadi insan yang paling dukacita semalam apabila bukan sahaja kehilangan anak ketiganya yang maut dalam kemalangan, malah dia menyaksikan bagaimana tubuh zuriatnya itu melambung dan tercampak sejauh tiga meter selepas dirempuh sebuah kereta.
Kejadian malang itu berlaku di depan mata Mokhtar Hamzah, 51, apabila menyaksikan anak perempuannya, Nur Izati, 16, maut dalam kemalangan pada pukul 7.10 pagi di Jalan Semenyih di sini.
Lebih memilukan apabila Mokhtar yang sering membantu penduduk kawasan perumahannya menguruskan jenazah terpaksa melihat jasad anak ketiga daripada lima beradik itu dimandi dan disemadikan di dalam liang lahad.
Mengimbau semula kejadian itu, Mokhtar memberitahu, kejadian berlaku ketika anaknya berjalan kaki ke Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Tasik Kesuma yang terletak kira-kira satu kilometer dari rumah mereka.
Katanya, selalunya dia yang akan menghantar anaknya itu dengan kereta ke sekolah tetapi pada pagi itu, dia sedikit terlewat kerana perlu menghantar kuih ke gerai isterinya berhampiran rumah.

No comments:

Post a Comment