Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Wednesday 27 February 2013

Diculik Rakan Lama.



Seorang pemandu teksi melalui azab dan penyeksaan selama lebih dua jam selepas diculik lapan lelaki, Ahad lalu.

Mangsa bukan saja disiram dengan air panas, malah turut dititis cecair lilin pada seluruh badan, dicucuh rokok selain dipukul dengan paip getah.

Kejadian awal pagi itu menyebabkan lelaki berusia 44 tahun terbabit cedera serius di badan selain patah tangan kanan sebelum diselamatkan polis hasil maklumat awam yang menyedari mangsa diculik.

Mangsa yang mahu dikenali sebagai Liong berkata, sebelum diculik, dia dan seorang rakan pergi ke sebuah kelab malam di Taman Maluri, di sini, untuk minum jam 1 pagi.

“Ketika minum, saya dihampiri sekumpulan lelaki yang menarik badan dan mencampak saya ke dalam sebuah kereta Toyota Vellfire.

“Saya dibawa ke sebuah kelab malam di Pandan Perdana dan dikurung dalam sebuah bilik. Ketika itu baru saya tahu dalang penculikan itu seorang daripada rakan lama saya yang dikenali sejak lima tahun lalu,” katanya ketika ditemui di sebuah hospital swasta, di Ampang, di sini, semalam.


LIONG menunjukkan kesan kecederaan yang dialaminya.

Liong berkata, lelaki terbabit yang juga ahli perniagaan menculiknya kerana tidak berpuas hati selepas seorang rakan kongsi menipunya sehingga kerugian RM500,000 sebelum melarikan diri.

“Saya memperkenalkan rakan lama saya itu dengan rakan kongsinya lima tahun lalu. Mereka kemudian sepakat menjalankan perniagaan bersama. Selepas itu, saya tidak mencampuri urusan mereka dan kami terputus hubungan.

“Rakan menyangka saya terbabit penipuan itu dan menyuruh menggantikan wang berkenaan. Saya, menafikan dakwaan itu dan memberitahu tiada wang,” katanya.

Bagaimanapun, rakannya itu marah lalu mengikat kedua-dua tangan dan kaki sebelum memukul menggunakan paip getah dan menyiram punggungnya dengan air panas.

Mangsa berkata, dia meraung kesakitan merayu minta dilepaskan, namun rayuannya tidak diendahkan, malah diperlakukan lebih kejam apabila badannya dititis lilin dan dicucuh rokok oleh ahli kumpulan terbabit.

“Akibat pukulan kuat, tangan kanan saya patah. Seluruh badan dan punggung saya berasa pedih dan melecur. Saya terpaksa menempuh derita itu selama dua jam sebelum diselamatkan polis,” katanya.

Mujur ketika diculik, rakannya segera menghubungi keluarganya yang kemudian membuat laporan polis.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Superintendan Md Nazri Zawawi berkata, pihaknya yang mendapat maklumat kejadian itu menahan lima lelaki.

Kes itu disiasat mengikut Seksyen 325, 363 dan 385 Kanun Keseksaan dan dituduh di Mahkamah Ampang,Sumber-

No comments:

Post a Comment