Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Friday 27 September 2013

Apa Sudah Jadi Dengan RTM?!


Apa sudah jadi dengan kakitangan-kakitangan di belakang tabir stesen penyiaran di Malaysia yang banyak membuat kesilapan sejak akhir-akhir ini.

Gambar di atas adalah "screen shot" dari Berita RTM yang membuat kesilapan meletakkan Datuk Seri Ismail Sabri sebagai Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani! Kalau kakitangan RTM tidak mengenal Menteri sendiri susahlah!


Semalam juga dunia berita telah dikejutkan dengan kesilapan Astro Awani memaparkan mesej, "Muhyiddin ucap tahniah kepada keluarga Azizan".

"Tahniah" dan "takziah" memberi maksud yang berbeza sama sekali dan boleh mengundang kontroversi. Walau bagaimanapun Astro Awani telah memohon maaf secara langsung selepas itu.

Kita harap pihak pengurusan di belakang tabir sesuatu Rancangan TV dapat lebih berhati-hati selepas ini terutama yang membabitkan rancangan secara langsung "live".

Ini kerana sebarang kesilapan kecil boleh memberi impak yang besar serta menjejaskan reputasi stesen TV berkenaan.- Sinar

No comments:

Post a Comment