Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Saturday 21 September 2013

Pencalonan Jawatan Kuasa Umno Di Kuala Kangsar Kecoh?!


KUALA KANGSAR - Proses penyerahan borang bagi pemilihan Umno Perak sedikit kecoh apabila timbul masalah teknikal pada awal pendaftaran hari ini.

Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, masalah yang timbul berikutan kekeliruan sistem pernomboran itu, bagaimanapun berjaya diselesaikan dengan baik.

"Saya lihat semua berjalan lancar, walaupun ada sikit masalah awal tadi, tapi kita selesaikan dengan cara adik-beradik, cara keluarga," katanya.

Isu timbul apabila dikatakan calon bertanding yang menunggu sejak awal berusaha mendapatkan pencalonan nombor satu sehingga berlaku sedikit perebutan.

Zambry yang juga menteri besar hadir sebagai calon terawal menghantar borang mempertahankan jawatannya sebagai Ketua Umno Bahagian Lumut di Dewan Jubli Perak.

Beliau tiba kira-kira jam 8.30 pagi dan menyerahkan borang pencalonan pada jam 8.45 pagi.

Mengulas mengenai pertandingan yang melihatkan beberapa penjuru, beliau berkata, ia adalah hak masing-masing untuk bertanding.

"Saya hanya ikut proses undang-undang yang ditetapkan," katanya.

Semua 24 kerusi ketua bahagian di Perak dicabar kecuali bahagian Lumut yang disandang Zambry.-Sinar

No comments:

Post a Comment