Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Sunday 29 September 2013

Jangan Main-main Dengan Roket?!


DAP memberi amaran terakhir kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung kontroversi pemilihan jawatankuasa kerja pusat (CEC) parti itu tahun lalu yang didakwa berlaku manipulasi kertas undi melibatkan 547 perwakilan.

Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, parti itu tidak akan mengambil tindakan mahkamah terhadap pertubuhan berkenaan sekiranya didapati bertindak di luar batas perundangan.

"Saya beri amaran kepada ROS jika buat apa yang bertentangan dengan undang-undang, kami akan bawa ROS kepada mahkamah. Apa yang saya cakap ini jangan main-main. Ini adalah amaran yang terakhir kepada ROS.

"Saya perhatikan ROS sejak Disember tahun lalu. Jangan main-main dengan roket," katanya ketika berucap pada Kongres Khas DAP di sini,Hari ini.

Menerusi Kongres Khas DAP ini, parti itu akan mengadakan pemilihan semula berikutan ROS tidak berpuas hati dengan penjelasan "masalah teknikal" yang diberikan parti itu berikutan dakwaan berlaku manipulasi kertas undi melibatkan 547 perwakilan.

Pada 19 Ogos, setiausaha pengelola DAP Anthony Loke mendakwa bahawa lebih 500 perwakilan DAP telah mengemukakan surat kepada ibu pejabat parti, dengan menjelaskan bahawa mereka telah menerima notis untuk mesyuarat itu tetapi tidak dapat hadir pada pemilihan CEC parti.

DAP pada mulanya menentang arahan ROS itu tetapi akhirnya patuh dan bersetuju mengendalikan pemilihan baru.

Mengulas lanjut Karpal berkata, DAP tidak gentar dengan usaha ROS yang didakwa cuba melemahkan parti itu khususnya berhubung masalah teknikal yang berlaku pada pemilihannya Disember lalu di Pulau Pinang.

"Kehadiran hari ini yang hampir mencecah 85 peratus membuktikan DAP sebuah parti yang kuat. Jangan main-main dengan DAP," katanya.- Bernama

No comments:

Post a Comment