Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Thursday 3 October 2013

Gempar!!Mati Hidup Semula?!


Seorang warga emas disahkan meninggal dunia oleh pembantu perubatan kembali membuka mata dan menggerakkan badan selepas lima jam diletakkan didalam keranda.berita itu menggemparkan penduduk kuala gula.

Adik mangsa, Tan Chai Soon, 55, berkata, dalam kejadian jam 8.30 pagi di Kampung Cina Kuala Gula kelmarin, kakaknya, Tan Chai Gaik, 69, disahkan meninggal dunia akibat sakit tua oleh pembantu perubatan yang datang ke rumah untuk merawatnya.

Menurutnya, setelah dimaklumkan pemergian mendiang, seluruh ahli keluarga menyediakan persiapan untuk upacara sembahyang dan pengebumian mendiang.

“Setelah mendiang diletakkan dalam keranda di rumahnya lebih kurang jam 1.30 tengahari, kesemua ahli keluarga menjalankan upacara sembahyang.

“Sedang nama mendiang disebut-sebut anak perempuan keduanya, tiba-tiba mendiang membuka mata dan menggerakkan sedikit anggota badan ,”katanya ketika ditemui semalam.

Chai Soon berkata, kesemua ahli keluarga yang terkejut dengan kejadian itu segera menghubungi semula pembantu perubatan yang merawat mendiang sebelum ini dan memintanya memeriksa warga emas itu.

Dakwanya, pembantu perubatan itu sangat terkejut setelah mendapati tekanan darah mendiang memberikan bacaan stabil meskipun tidak lagi bernafas dan tiada denyutan nadi.

“Pembantu perubatan segera mengarahkan ambulans daripada Klinik Kesihatan Kuala Gula menghantar mendiang ke Hospital Taiping.

“Bagaimanapun, pihak hospital mengesahkan mendiang sebenarnya meninggal dunia sejak disahkan pada kali pertama dan kejadian ‘hidup’ kembali itu mungkin disebabkan tindak balas luar biasa tubuh mendiang,” katanya.

No comments:

Post a Comment