Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Sunday 12 May 2013

Peserta Himpunan 'Black Out 505' Heret Anak Kecil!!


Peserta perhimpunan 'Black Out 505' seolah-olah tidak peka dengan keselamatan anak-anak mereka apabila kanak-kanak di bawah umur 12 tahun turut dibawa memenuhi Stadium Batu Kawan yang menjadi lokasi perhimpunan itu di sini malam ini.

Malah, lebih teruk lagi ada juga ibu bapa yang turut membawa anak mereka yang masih bayi untuk bersama berhimpun kononnya membantah keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 yang dikatakan tidak bersih.

Keghairahan ibu bapa yang begitu taksub untuk berhimpun itu juga dilihat sanggup menggadaikan keselamatan anak-anak mereka apabila sanggup berjalan sejauh hampir tiga kilometer menyusuri bahu jalan yang padat dengan kenderaan terutamanya motosikal peserta lain.

Selain itu, sikap sambil lewa ibu bapa terhadap keselamatan anak-anak mereka itu juga jelas kelihatan apabila ada ibu bapa membawa anak kecil mereka menaiki motosikal tanpa mengunakan topi keledar dan berhimpit dengan puluhan motosikal lain yang menuju ke stadium berkenaan.

Malah, tidak cukup dengan itu, ada juga penunggang motosikal yang tidak menghiraukan keselamatan penguna jalan raya lain apabila mereka turut membawa bendera parti pembangkang yang diikat pada kayu dan dikibar di atas motor bergerak. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment