Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Sunday 12 May 2013

Rupanya Cina DAP Pun Marah Dengan DAP !!!


Kita sering terdengar keluhan dan rintihan warga islam/orang melayu di singapura yang dikatakan tertindas dan dianak tirikan oleh pemerintah di sana..

Ini aku nak cerita keluhan warga cina singapura.Kenalan aku bekerja sebagai doktor pakar disebuah hospital kerajaan singapura dan menceritakan luahan orang cina singapura.

Pekerja kerajaan singapura dulu ada sistem pencen bila bersara, tapi Pemerintahnya menghapuskan jadi bila cukup umur maka orang-orang cina terpaksa bekerja walau umurnya sudah mencapai 70tahun kerana desakan hidup yang sentiasa meningkat hinggakan ada yang minta adik ipar aku injek ubat untuk terus tidor dan tak bangun-bangun. 

Perkara yang tak dihebohkan tapi kadar bunuh diri amat tinggi. Kes tertinggi 70 orang sehari. 

Tapi kerajaannya menutup kerana takut terdedah kelemahan sistem pemerintahannya untuk menangani masalah bunuh diri.

Dari makluman yang diterima, hospital kerajaan memang ada tapi ada consultant fee dan perlu bayar harga ubat yang mahal. Perkataan biasa yang kenalan aku dengar terutama dari golongan tua: Lebih baik mati dari hidup di Singapura.

Moralnya di sini, tak kira semua kaum dan agama kita bersyukur sangatlah hidup di Malaysia ini.

Apa lagi sebenarnya yang kita mahukan??

Klinik 1 Malaysia bayar hanya RM1. Kat mana nak cari?

Beribu-ribu kebaikan yang kerajaan BN bawa selama ini di Malaysia amat tak ternilai dan tak terbalas oleh rakyat Malaysia.

Hargailah ia sebelum nikmat itu hilang dibawa oleh propaganda dan penipuan Pakatahn Haram..

Sebarkanlah kepada rakan-rakan kaum cina yang ada.

[Sumber]

No comments:

Post a Comment