Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Monday 6 May 2013

#PRU13:Syukur BN Berjaya Bentuk Kerajaan Di Perak!!!


Syukur teramat sangat kerana apa yang diharapkan oleh kita semua rakyat perak,BN   berjaya mengekalkan kemenangan di negeri perak. Dengan kemenangan 31 daripada 59 kerusi dewan undangan negeri (DUN) yang dipertandingkan,BN berjaya membentuk kerajaan di perak.

Pihak pembangkang perlu mengotakan janjinya untuk menghormati keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang memihak kepada Barisan Nasional.

Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, berkata dalam sidang DUN terakhir, Pengerusi DAP, Datuk Ngeh Koo Ham ada menyebut pihaknya akan menghormati keputusan rakyat sekiranya BN dipilih semula untuk membentuk kerajaan dan sebaliknya jika Pakatan Rakyat (PR) pula menang.

Bercakap kepada pemberita selepas mengumumkan kemenangan BN di kediaman rasmi Menteri Besar, sebentar tadi, Zambry berkata, kejayaan itu dicapai hasil kerja keras jentera parti sejak empat tahun yang lalu.

Datuk seri dr zambry abd kadir berkata “BN menang di kawasan yang majoritinya pengundi Melayu tetapi tewas di kawasan yang mempunyai peratusan pengundi Cina.”

Mengulas mengenai kekalahan tiga kerusi Parlimen iaitu Taiping, Lumut dan Kampar, beliau berkata, faktor undi Cina menjadi punca kepada kekalahan BN di ketiga-tiga kerusi berkenaan.

No comments:

Post a Comment