Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Wednesday 1 May 2013

Azmin Ali Di Aibb...

Sebagai seorang penduduk yang tinggal berhampiran Kelana Jaya, aku terpanggil untuk menghadiri sesi dialog bersama penduduk mengenai pembangunan tanah di padang bola Kelana Jaya bagi membina beberapa blok kondo mewah dan bangunan2 komersil . Sampai saja daad epan pintu masuk , kereta aku dah kena tahan . Pakcik RELA tu tanya dari mana ? Aku jawab dari Kelana Jaya untuk dengar sesi dialog , kemudian dia cakap ada bagi nama tak ? Aikk ?? Bagi nama ? Kemudian dia belek2 kertas yang ada list nama2 orang dan dia cakap kalau nama takde tak boleh masuk .. Cisss apasal diaorang takut sangat nak bagi orang luar join sekali dengar sesi dialog tu .

So aku park kereta kat tempat lain , kemudian buat bodo jalan depan pakcik2 RELA tu dengan beberapa orang. Pakcik2 tu tak tahan .. rupanya bila sampai di dewan ada satu lagi halangan , kena daftar depan pintu masuk . Masa tu aku nampak wartawan2 tengah menunggu di luar (termasuk wartawan TV3) , tiba2 ada sorang wakil penduduk yang ada dalam dewan bising2, dia buka pintu suruh wartawan2 ni masuk .. apa lagi gua pun mencelah je lah ! Rupa-rupanya dalam dewan dah panasss ... muka2 YB kat depan terkedu bila bertubi-tubi diasak oleh macam2 soalan dari penduduk . yang hadir malam tu bukan melayu je, cina ada dan india pun ada . Aku terdengar seoarang pakcik tu berkata .. "diaorang ingat kita ni bodoh ?" , ada beberapa group makcik2 pulak tak henti2 mengomel .

Kemudian konsultan berucap, cerita itu ini . Masa dok cerita perancangan itu ini pun penduduk belasah jugak. Semua suruh hentikan ja cadangan itu dan ini , yang penting hentikan projek pembangunan di padang bola PKNS tu. Tiba giliran konsultan trafik bila dia sebut buat masa sekarang masalah trafik di Kelana Jaya memang tak ada penyelesaian lagi . Bertambah-tambah la angin penduduk yang hadir tu .. depa kata kalau dah tau tak ada penyelesaian buat apa nak tambah lagi masalah , Paradigm mall yang baru dibuka tu pun dah bagi cukup pertambahan masalah pada diaorang . Masing2 garang beb .. muka YB PKR ,Nik Nazmi dan Azmin Ali masih 'cool' lagi .

Cerita selanjutnya di blog SINI

No comments:

Post a Comment