Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Tuesday 26 March 2013

Nik Aziz:Digesa Jelaskan Isu Ladang Rakyat

 Kerajaan Pas Kelantan digesa menyelesaikan kemelut melibatkan isu tanah dan ladang rakyat yang diberikan kepada syarikat swasta sehingga meminggirkan kepentingan rakyat sendiri terutama masyarakat peneroka.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim berkata, isu tersebut mesti dijelaskan secara terperinci dan telus oleh Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebelum Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU 13) ini.

Menurut beliau, laporan yang diterima menunjukkan tanah seluas lebih 687,965 hektar (1.7 juta ekar) telah diserahkan kepada pihak syarikat korporat dari luar Kelantan dengan sejumlah bayaran tertentu.

“Apa yang saya dimaklumkan, tanah tersebut diserahkan dan dibayar RM1,000 bagi setiap ekar dan jika dakwaan itu betul bermakna kerajaan Pas Kelantan mendapat sejumlah wang sehingga RM1.7 bilion,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau ditemui ketika menghadiri Majlis Perasmian Program Jelajah Budaya dan Kenduri Rakyat di Dataran Balai Tok Janggut, Kampung Nering, dekat sini.


No comments:

Post a Comment