Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Wednesday 17 April 2013

Kisah Sedih!!Seluar Dalam Pertama Ustaz Kazim Elias

Dua tiga entri ni asyik share pasal kisah sedih ustaz kazim elias je kan?? Nak buat macam mana hati tersentuh membaca kisah pendek kat status post di Fanpage Ustaz Kazim Elias memang memang rajin update dengan macam - macam cerita tak kira cerita sedih, cerita kelakar juga perkongsian ilmu, nasihat juga teguran.

Kisah kali ni yang buat daku tacing.. kisah pasal seluar dalam pertama Ustaz Kazim Elias. Bukan cerita lawak.. bukan cerita lucah tapi cerita yang bagi sang lekit menyentuh hati jugak la. Jom la baca cerita sedih dari ustaz kazim ni..


Kadang2 - kadang kita rasa susah.. Tapi setiap kesusahan tu ada level. Kadang2 susah kita cuma tak mampu nak pakai gadget mahal2.. Tengok orang pakai iPhone 5 bagai kita cuma pakai android yang mini2 jer. Kita rasa kita susah dari bab tu.. Tapi walau kita susah tak mampu pakai note mahal2 kita kena bersyukur kita mampu lagi beli susu anak.. beli pampers anak tanpa perlu meminta simpati & ehsan orang lain. Ada orang yang tahap kesusahan dia sampai tak mampu beli susu anak.. mustahil dia mampu pakai gadget2 mahal kan?? Kalau susu anak tak mampu beli tapi update status FB guna note nak meraih simpati.. tu den tak dapat nak teka la level kesusahan yang macam mana. kalau den lagi sanggup tak de enpon dari anak tak minum susu kot..

Moral of the story.. apa je kita miliki sekarang ni kita patut syukur sebab di sebalik apa yang kita tak nampak ada orang lain lebih susah.. even nak dapat seluar dalam sepasang pun susah apatah lagi nak pakai bra yang rega rm500 sepasang. Jadi sentisa ingat, kalau kita rasa susah tak mampu miliki sesuatu kehendak tu.. ada orang lagi susah sebab keperluan hidup pun tak cukup apatah lagi nak dapat yang kehendak. Dengan cara tu kita akan rasa kita lebih bertuah dari mereka & patut kita rasa syukur & tidak merungut.

No comments:

Post a Comment