Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Monday 15 April 2013

Panas!!Kemelut Dalaman DAP Semakin Parah

Kemelut dalaman parti DAP yang sememangnya tidak dapat diselindungi nampak kian parah apabila ada anggota partinya bersedia untuk bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kepayang yang berada dalam Parlimen Ipoh Barat.

R.K. Muthu, penyelaras pusat khidmat DUN Kepayang berkata, beliau akan bertanding di kerusi DUN Kepayang atas tiket Bebas walaupun menyedari risiko dikenakan tindakan disiplin atau dipecat daripada DAP yang dianggotainya sejak 40 tahun lepas.

"Saya akan bertanding di DUN Kepayang sebagai calon Bebas atas kapasiti saya sebagai anggota DAP, saya tidak akan keluar parti. Saya sudah bersusah payah dengan sepenuh masa di DUN Kepayang termasuk di kawasan Parlimen Ipoh Barat," katanya kepada pemberita ketika mengumumkan hasratnya itu di pusat khidmatnya di sini.

Katanya, DAP akan memutuskan sama ada beliau menentang parti atau menentang pemimpinnya yang mempunyai karakter tidak baik.

Beliau berkata, keputusan itu dibuat berikutan perbalahannya dengan Naib Pengerusi DAP, M. Kulasegaran yang juga bekas ahli Parlimen Ipoh Barat, yang didakwanya telah menjatuhkan dan memusnahkan reputasinya.

Muthu berkata, pemimpin atasan parti itu termasuk di peringkat negeri menyedari kemelut yang melanda namun tiada seorang pun menghubunginya bagi menyelesaikan kemelut yang timbul.

"Kita cakap mahu ubah tapi slogan saya adalah tukar bekas ahli Parlimen Ipoh Barat...Kulasegaran tiada masa untuk mendengar masalah rakyat dan mengatasi masalah di kawasan Ipoh Barat walaupun sudah sembilan tahun menjadi wakil rakyat di situ," katanya.

Beliau meminta pengundi di Parlimen itu memilih seorang yang bijak, berkorban masa selesai masalah setempat serta berjiwa rakyat sebagai wakil rakyat Ipoh Barat dan ADUN Kepayang.

Muthu yang sebelum ini memegang jawatan sebagai Penyelaras Parlimen Ipoh Barat telah 'dipecat' oleh Kulasegaran dengan alasan beliau seorang yang bankrap baru-baru ini.

Beliau kemudian membuka pusat khidmat penyelaras DUN Kepayang di Jalan Kuala Kangsar yang terletak bersebelahan pusat khidmat Kepayang di bawah Kulasegaran.

Sebelum ini, beliau mendedahkan telah dilantik sebagai penyelaras pusat khidmat DUN Kepayang oleh ADUN kawasan itu, Loke Chee Yan pada 2008.

Muthu yang juga bekas ahli DUN Teja (dalam Parlimen Gopeng) turut mengumumkan seorang lagi ahli DAP yang merupakan seorang profesional berusia 40-an akan bertanding sebagai calon Bebas bagi kerusi Parlimen Ipoh Barat.


No comments:

Post a Comment