Alert:

PERHATIAN:Artikel yang disiarkan disini merupakan pandangan peribadi penulis! Tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Penulis tidak akan bertanggungjawab diatas mana-mana artikel atau laporan yang di salin dari sumber lain

Followers

Friday 12 April 2013

Dedah Kebenaran, Sidek Baba Sedia Diancam!!!

“Saya tidak gentar berdepan provokasi luar biasa dan akan mendapatkan nasihat guaman sebelum membuat laporan polis serta mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang menyebar fitnah,” tegas penganalisis politik Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Prof Datuk Dr Sidek Baba.

Menurut pensyarah kanan UIAM itu, beliau yakin dengan ketetapan Allah dan akan terus berjuang biarpun tahu bakal berdepan cabaran lebih sukar di masa akan datang.

“Saya terbaca banyak artikel di Internet yang bukan saja mengkritik, malah menyebar pelbagai fitnah mengaitkan diri saya dengan beberapa kenamaan lain,” katanya.

Beliau berkata, fitnah paling besar yang ditulis di sebuah laman web kononnya beliau mengepalai konspirasi fitnah untuk menjatuhkan Anwar.

Beliau diminta mengulas berhubung perkara itu pada sidang media selepas menjadi panel Wacana Cuit: Dilema Melayu Moden di Majlis Penutup Seminar Pengurus FELDA 2013 di Menara Felda, Jalan Stonor di sini, semalam.

Menjelas lanjut, Sidek berkata, dalam artikel mendakwa beliau mengepalai konspirasi itu mengandungi minit mesyuarat siri empat yang melaporkan pertemuan sembilan ahli pada 15 Disember 2012.

“Daripada sembilan anggota yang dicatat dalam senarai kehadiran, Datuk Seri Alies Anor Abdul diletak sebagai pengerusi, Raja Arif Kamaruddin sebagai anggota sementara enam lagi saya tidak kenal.

“Bagaimanapun, ingin dijelaskan, pada tarikh dan waktu yang dicatatkan, saya berada di Sarawak untuk melaksanakan kerja ilmu dan dakwah. Kalau tidak percaya, saya juga ada bukti yang cukup untuk mempertahankan diri,” katanya.

Berikutan itu, beliau tegas menafikan artikel terbabit dan percaya ia direka bertujuan untuk merosakkan kredibilitinya sebagai pemikir Islam.

Berhubung artikel kedua, Sidek berkata, dia dituduh kononnya diberi tanah oleh Kerajaan Selangor sebelum dijual kepada seorang tauke Cina.

“Kononnya saya banyak duit...tapi dia tidak pula menyatakan nombor tanah dan geran sedangkan lokasi yang didakwa sangat maju. Kemudian, dia tuduh pula saya dapat RM15,000 setiap bulan kerana menganggotai kelompok konspirasi ini.

“Ini semua tidak betul. Saya tegaskan yang pertama, kelompok ini tidak pernah wujud, kedua, saya tidak pernah menerima apa-apa duit mahupun bantuan sebegitu dan kalau terima itu haram bagi saya,” katanya.

No comments:

Post a Comment